フランク・シナトラ

フランク・シナトラ(Frank Sinatra、1915年12月12日 - 1998年5月14日)はアメリカジャズポピュラー歌手。本名、フランシス・アルバート・シナトラ(Francis Albert Sinatra)。エルヴィス・プレスリービートルズなどと並び、20世紀を代表する歌手の一人である。その卓越した歌唱力によって「ザ・ヴォイス」と称された。また映画俳優としても活躍した。
映画
踊る大紐育
地上より永遠に
オーシャンと十一人の仲間



マイウェイ(My Way)

And now, the end is near
And so I face the final curtain
My friend, I'll say it clear
I'll state my case of which I'm certain
I've lived a life that's full
I've troubled each and every highway
And more much more than this, I did it my way

そして今、最後の時が近づくにつれ
人生の幕を私は迎えようとしている
はっきりと胸を張ってそう呼べる友人たちがいる
自分の意見だってはっきり言えるくらい
この波乱に満ちた人生を私は生き抜いた
あちこちのハイウェイで、よくもめ事も起こしたものだ
だけど、それ以上に、私は自分の思うように生きてきた


Regrets, I've had a few
But then again too few to mention
I did what I had to do
And saw it through without exemption
I planned each charted caurse
Each careful step along the byway
And more much more than this, I did it my way

後悔、そんなものはほとんどないよ
だが、取り立てて言うほどの人生を送ったわけでもない
やらなきゃならないことを私はやって来たつもりなんだ
一つの例外もなくやり通してきた
人生の設計を計画立てて
たまにそれる脇道も注意深く進むようにしてきたんだ
だけど、それ以上に、私は自分の思うように生きたよ


Yes, there were time, I'm sure you knew
When I bit off more than I could chew
But through it all, when there was doubt
I ate it up and spat it out
I faced it all, and I stood tall
And did it my way

それは確かに、手に余るようなことに関わったこともあったが
でもその全てを通して、納得がいかなければ
議論に熱中もしたし暴言まで吐いたことだってあった
堂々と胸を張って、全てに正面から立ち向かい
私は自分を貫き通してきたんだ。

I've loved, I've laughed and cried.
I've had my fill; my share of losing.
And now, as tears subside, I find it all so amusing.
To think I did all that; And may I say - not in a shy way,
"No, oh no not me,
I did it my way".

愛し、笑い、涙したこともあった
欲しいものを手に入れ、敗北も味わった
そして今、涙が途切れ
わたしは何もかも楽しかったと気づいた
私のしてきたことを考えると
私は恥ずべきやり方ではなかったと言える
いや、いや、私は違うのだ 自分の信ずるままに

For what is a man, what has he got?
If not himself, then he has naught.
To say the things he truly feels;
And not the words of one who kneels.
The record shows I took the blows -
And did it my way!

人はその人なりの人生で、何か得たものがあるじゃないですか
自分の人生をごまかす人は
本心や神様への祈りなんか口にできる資格はないよね
人生という記録は、戦ってきたことなのさ 自分の信じる道を行こうよ
そう、自分がえらんだ道をさ

人気ブログランキングへ

Read Users' Comments (0)

0 Response to "フランク・シナトラ"

コメントを投稿